Veelgestelde vragen

Wij hebben geprobeerd het om het voor jou zo makkelijk mogelijk te maken en hebben daarom alle praktische informatie en veelgestelde vragen op een rijtje gezet. Wanneer het antwoord op je vraag er niet tussen zit dan ben je altijd welkom om contact met ons op te nemen. Je kunt ons op maandag t/m donderdag tussen 9:00 en 16:00 en op vrijdag tussen 9:00 en 15:30 bereiken op +31 174 708522 of stuur een mail naar klantenservice@hoothoot.nl. 

Wij zijn een internationaal bedrijf en het kan daardoor mogelijk zijn dat de communicatie per telefoon of mail in het engels verloopt. 

Hoe bestel ik een product?

Bestellingen kunnen alleen via de website hoothoot.nl doorgevoerd worden. Hier volgt een korte beschrijving over hoe je producten op onze webshop bestelt: je vindt het gewenste product of de gewenste producten en voegt deze toe aan de winkelwagen. Er is geen minimumbedrag voor een bestelling. Je kunt bezorggegevens invullen door te klikken op ´ga naar betaling´. Vul hier je eigen e-mailadres in, naar dit mailadres wordt een orderbevestiging en een digitale factuur gestuurd dus het is belangrijk dat je een correct mailadres opgeeft. Wanneer je klikt op ´verder naar betaling´ kun je de betalingsgegevens invullen en eventueel een ander factuuradres vermelden. Wanneer je klikt op ´afrekenen´ wordt de bestelling afgerond en wordt deze z.s.m. gepakt en verstuurd.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Wanneer je als particuliere klant via hoothoot.nl bestelt, dan moet je over een betaalpas beschikken. Je hebt de mogelijkheid om je aankoop via iDeal te betalen, hierbij word je doorverwezen naar je eigen bank waarna je het betalingsproces doorloopt. Je kunt ook met de volgende betaalpassen betalen: Mastercard en VISA. Aan de betalingen met deze kaarten zijn geen extra kosten verbonden. Ter bescherming van de gegevens die op de betaalpas staan verlopen alle betalingen via een goedgekeurde en gecertificeerde payment provider die ervoor zorgt dat alle gegevens worden verwerkt, gecodeerd en verstuurd via een beveiligde SSL verbinding, zodat wij en andere partijen geen toegang hebben tot uw kaartgegevens.

Wanneer wij je bestelling binnen krijgen reserveren wij automatisch het bedrag op jouw betaalpas. Het bedrag wordt pas van jouw rekening afgehaald, wanneer wij de bestelling hebben verzonden vanuit ons magazijn in Højbjerg in Denemarken.

Het is ook mogelijk om achteraf te betalen via Klarna. Bij achterafbetalen via Klarna dien je binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling de factuur te betalen. Deze factuur incl. de betaalspecificaties ontvang je van Klarna op het door jou ingevulde mailadres een aantal dagen na het plaatsen van je bestelling. De gehele betaling wordt verwerkt door Klarna. Mocht je specifieke vragen hebben over het achterafbetalen via Klarna of een betaling niet kunnen afronden, dan kun je de klantenservice van Klarna bereiken per telefoon op 020 - 80 82 852 van maandag t/m donderdag tussen 9:00 en 16:00 en op vrijdag tussen 9:00 en 16:00 of stuur een mail naar klantenservice@klarna.com.

Welke prijs betaal ik precies?

Alle prijzen op hoothoot.nl zijn inclusief BTW (21%). Er kunnen eventuele verzendkosten in rekening worden gebracht, klik op het kopje ´verzending´ voor meer informatie. Je kunt het totale bedrag exclusief eventuele verzendkosten altijd zien in de winkelwagen bovenaan de webshop. Het kan voorkomen dat de prijzen veranderen door eventuele prijsstijgingen en kortingsacties. De prijs die u betaalt voor een product, zal altijd de prijs zijn die geldt op het moment van de plaatsing van de bestelling. Hoothoot.nl vermeld geen automatisch berichten over eventuele prijswijzigingen

Is het product niet op voorraad?

Wanneer wij jouw bestelling ontvangen controleren wij deze altijd ten opzichte van onze inventaris, zodat wij zeker weten dat wij de producten op voorraad hebben. Deze controle wordt uitgevoerd op het moment dat je een bestelling hebt geplaatst. Mocht het voorkomen dat een product onverhoopt niet op voorraad is of niet aan onze kwaliteitseisen voldoet (bijvoorbeeld bij beschadiging) dan nemen wij altijd contact met je op per e-mail of telefoon. Wij zullen dan samen met jou tot een oplossing komen.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Wanneer je op een werkdag voor 14:00 bestelt, dan wordt je bestelling nog dezelfde dag verzonden vanuit ons magazijn in Denemarken. ´s Avonds wordt je pakket door GLS geregistreerd, waarna je een bericht van GLS krijgt met een tracking link. Bestel je bijvoorbeeld op vrijdag na 14:00, zaterdag of zondag, dan wordt je bestelling de maandag daarop gepakt en verzonden.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

De levertijd bedraagt 1-2 werkdagen. Bestel je bijvoorbeeld op maandag vóór 14:00 dan kun je verwachten dat je uiterlijk op woensdag je bestelling in ontvangst kan nemen. LET OP: GLS levert niet in het weekend, dus wanneer je op donderdag vóór 14:00 bestelt dan kun je verwachten dat je uiterlijk op maandag je bestelling in ontvangst kan nemen.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten binnen Nederland zijn €4,95. Bestel je voor meer dan €75 dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht, dit is zichtbaar tijdens het bestelproces.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Je bestelling wordt bezorgd door GLS.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

In eerste instantie wordt je bestelling bij het door jou opgegeven bezorgadres afgeleverd. Wanneer je niet thuis bent dan probeert de bezorger je bestelling bij de buren af te leveren. Als dit niet lukt dan kan de bezorger op een later tijdstip op dezelfde dag alsnog langskomen om de bestelling af te leveren. Het kan ook voorkomen dat je bestelling in een GLS depot terecht komt, je krijgt automatisch een ´niet thuis bericht´ van GLS om een nieuwe bezorg datum af te spreken. Via deze link kun je een nieuwe bezorg datum afspreken: https://www.gls-info.nl/ai. Let op dat je hier 5 werkdagen de tijd voor hebt. Na 5 werkdagen wordt het pakket namelijk naar ons teruggestuurd. 

Ten allen tijde ontvang je een bericht van GLS wanneer je bestelling niet afgeleverd kan worden bij het bezorgadres. Mocht je een vraag hebben over het bestelproces dan kun je altijd contact met ons opnemen, wij helpen je graag!

Wat doe ik als ik een klacht heb over een product/service?

Wanneer u een klacht wilt indienen over uw aankoop of over onze dienstverlening, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via klantenservice@hoothoot.nl. Wij zullen uiterlijk binnen 2 werkdagen inhoudelijk op uw bericht reageren. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost kunt u tevens uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl) of de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Wat kan ik verstaan onder herroepingsrecht?

Wanneer je via een webshop bestelt dan heb je recht op 14 dagen herroepingsrecht. Echter, wanneer je via onze webshop bestelt dan heb je maar liefst 365 dagen herroepingsrecht en wij betalen de retourkosten, wanneer u spijt heeft van uw aankoop.

Het herroepingsrecht geldt vanaf de dag dat je het product in ontvangst hebt genomen. Wanneer de termijn van het herroepingsrecht verstrijkt op een nationale feestdag, eerste en tweede kerstdag  of nieuwjaarsdag, dan wordt de termijn naar de eerstvolgende werkdag verschoven. In het geval je meerdere producten hebt besteld op hetzelfde moment, maar deze producten op verschillende tijdstippen bij jou zijn geleverd, dan geldt het retourrecht vanaf de dag dat je het laatste product van jouw bestelling in ontvangst hebt genomen.

Je moet binnen 365 dagen, vanaf de dag van ontvangst van het product, ons op de hoogte stellen dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Wanneer je ons op de hoogte hebt gesteld, dan zorgen wij ervoor dat GLS bij jou langs komt om het retour pakket op te halen. Je kunt ons op de hoogste stellen door middel van het invullen van ons retour formulier die je kunt vinden door op ´retourneren´ te klikken onder het kopje ´over ons´ op hoothoot.nl. In dit formulier moet je duidelijk vermelden dat je graag gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je kunt ook gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. Wij raden aan om ons eigen formulier te gebruiken. 

Welke documentatie stuur ik mee als ik een product retour stuur?

Wanneer u een product retour stuurt dan moet u een kopi van de factuur (of een ander aankoopbewijs) bijsluiten, zodat wij de juiste informatie in ons systeem kunnen doorvoeren.

Hoe pak ik mijn retourzending in?

Wanneer het product terug wordt gestuurd moet je er voor zorgen, dat het product zorgvuldig wordt verpakt. Je hebt namelijk de verantwoordelijkheid voor het product of het pakket, totdat wij deze hebben ontvangen op ons adres. Om er zeker van te zijn dat je het volledige bedrag op jouw rekening teruggestort krijgt aanbevelen wij om het product in de originele emballage te versturen. Dit kan bijvoorbeeld een kartonnen doos, stevige plastic zak og een stevige envelop zijn geweest. 

LET OP! Je kunt het aankoopbedrag, of een deel hiervan, niet terugkrijgen wanneer de waarde van het product is verminderd doordat:

  • het product in gebruik is genomen,
  • de geleverde toebehoren van het product niet mee retour worden verzonden (bijvoorbeeld een productbeschrijving, originele verpakking, aangehechte kaartjes, dergelijke beschermmaterialen etc.),
  • het product is beschadigd in de periode dat je hiervoor verantwoordelijk bent geweest,
  • het product op een andere manier is gebruikt dan voor zover nodig is geweest om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.

Wanneer kan ik een terugbetaling verwachten?

Wanneer wij het product hebben ontvangen kijken wij zorgvuldig in welke staat het product is teruggestuurd, waarna wij het aankoopbedrag, of in geval van beschadiging een deel van het aankoopbedrag, terugstorten op jouw rekening. Wij zullen dan het aankoopbedrag, inclusief standaard verzendkosten van de heenzending, uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag waarop wij bericht hebben gekregen van de herroeping van het product. Indien wij het aankoopbedrag onverhoopt niet binnen 14 dagen terug kunnen storten dan zullen wij altijd telefonisch of via e-mail contact met je opnemen en uiteraard alsnog het aankoopbedrag zo snel mogelijk overmaken.

Garantie en reclamaties

Voor alle producten die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. 

Dat betekent, dat u kunt kiezen om een product te laten repareren, omwisselen, het aankoopsbedrag of een deel van het aankoopsbedrag terug te krijgen, afhankelijk van de betreffende situatie. Het is vereiste, dat de reclamatie is gefundeerd en dat de beschadiging niet is veroorzaakt door verkeerd gebruik van het product en andere handelingen die ervoor hebben gezorgd dat het product beschadigd is geraakt.   

U dient een reclamatie in te dienen binnen ´redelijk termijn´ nadat u opmerkzaam bent geworden van de beschadiging aan het product. Wanneer u binnen twee maanden nadat u het product hebt ontvangen een reclamatie indient, dan zal deze altijd gerechtvaardigd worden. Wanneer u een reclamatie wilt indienen, dan kunt u telefonisch of via e-mail contact met ons opnemen: klantenservice@hoothoot.nl of +31 174 708522.

Wanneer een reclamatie gerechtvaardigd is dan sturen wij een verzendlabel naar uw -mail, waarmee u het product/de producten terug kan sturen zonder dat dit u iets kost. Het product moet altijd op een verantwoorde manier verpakt worden, zodat het product geen beschadigingen op kan lopen tijdens het transport (zie antwoord op de vraag: Hoe pak ik mijn retourzending in?).